Od 1. 8. 2013 si polepší lidé s nejnižší mzdou

Od 1. srpna letošního roku dojde ke zvýšení minimální mzdy na 8 500 korun. Zaměstnanci, kteří dostávají nejnižší možnou mzdu, si tak polepší o pětistovku. Zvýší se také základní hodinová sazba.

Vláda včera rozhodla o zvýšení základní měsíční sazby minimální mzdy ze současných 8 000 korun na 8 500 korun. Dojde také k navýšení základní hodinové sazby ze 48,10 korun na 50,60 korun.Novými pravidly se zaměstnavatelé začnou řídit od 1. 8. 2013.

Návrh nařízení, kterým se stanovuje minimální mzda a tzv. nejnižší zaručená mzda, vláda schválila po přihlédnutí ke zvýšení mezd a spotřebitelských cen, ke kterému došlo v uplynulých letech. Finanční přilepšení by se mohlo týkat až 120 tisíc zaměstnanců.

U zaměstnanců z řad příjemců invalidního důchodu, kteří v důsledku zdravotního postižení dosahují prokazatelně nižšího výkonu ve srovnání s jinými zaměstnanci, se kvůli nutnosti jejich ochrany na trhu práce výše minim ponechává na současné úrovni.

Naposledy se minimální mzda upravovala v roce 2007. Podle ministerstva práce a sociálních věcí se průměrná mzda od roku 2007 do loňska zvedla skoro o 20 procent.