Vedení účetnictví a daňové evidence
Je pro Vás vedení účetnictví noční můrou?
Nechcete dalšího zaměstnance na půl úvazku?
Chcete se zbavit starostí o Vaše faktury?
Je pro Vás vedení účetnictví noční můrou?
Nechcete dalšího zaměstnance na půl úvazku?
Chcete se zbavit starostí o Vaše faktury?
http://portal.pohoda.cz/dane-ucetnictvi-mzdy/mzdy-a-prace/cestovni-nahrady-v-roce-2013-v-prikladech/
Cestovní náhrady u OSVČ mají trochu jiná pravidla než u zaměstnanců.
|
odjezd | příjezd | počet km | jízdné | stravné | nutné vedlejší výdaje | celkem |
1. den | 8:00 | 11:15 | 272 | 0 Kč | 100 Kč | 6 300 Kč | 6 400 Kč |
2. den | 15:00 | 18:20 | 272 | 0 Kč | 157 Kč |
|
157 Kč |
celkem |
|
|
|
|
|
|
6 557 Kč |
B. použil vlastní vozidlo
|
odjezd | příjezd | počet km | jízdné | stravné | nutné vedlejší výdaje | celkem |
1. den | 8:00 | 11:15 | 272 | 1 460 Kč | 100 Kč | 6 300 Kč | 7 860 Kč |
2. den | 15:00 | 18:20 | 272 | 1 460 Kč | 157 Kč |
|
1 617 Kč |
celkem |
|
|
|
|
|
|
9 477 Kč |
Zaměstnanec použil své vozidlo Škoda Octavia 2.0 FSI s benzínovým motorem, které má průměrnou spotřebu 4,9 l/100 km.
C. jel autobusem
|
odjezd | příjezd | počet km | jízdné | stravné | nutné vedlejší výdaje | celkem |
1. den | 6:20 | 10:50 | 310 | 297 Kč | 100 Kč | 6 180 Kč | 6 577 Kč |
2. den | 16:40 | 21:45 | 310 | 297 Kč | 157 Kč |
|
454 Kč |
celkem |
|
|
|
|
|
|
7 031 Kč |
Zaměstnanec si vyhledal nejvhodnější autobusové spojení přímo z místa bydliště s jedním přestupem (pokud je výhodnější spoj přímo z místa bydliště zaměstnance, než z místa pracoviště, může využít tento).
2. seminář byl placen na fakturu, v ceně byla večeře první den a oběd druhý den, ubytování bylo včetně snídaně, zaměstnanec jel autobusem (viz bod C výše)
|
odjezd | příjezd | počet km | jízdné | stravné | nutné vedlejší výdaje | celkem |
1. den | 6:20 | 10:50 | 310 | 297 Kč | 30 Kč | 680 Kč | 1 007 Kč |
2. den | 16:40 | 21:45 | 310 | 297 Kč | 47 Kč |
|
344 Kč |
celkem |
|
|
|
|
|
|
1 351 Kč |
Zaměstnavatel (OSVČ) vyslal svého zaměstnance na pracovní cestu - obchodní jednání u klienta. Obchodní schůzka trvala 3 hodiny.
A. zaměstnanec použil vlastní vozidlo
|
odjezd | příjezd | počet km | jízdné | stravné | nutné vedlejší výdaje | celkem |
1. den | 8:15 | 9:20 | 82 | 440 Kč | 66 Kč |
|
506 Kč |
2. den | 12:40 | 13:55 | 82 | 440 Kč |
|
|
440 Kč |
celkem |
|
|
|
|
|
|
946 Kč |
Zaměstnanec použil své vozidlo Škoda Octavia 2.0 FSI s benzínovým motorem, které má průměrnou spotřebu 4,9 l/100 km.
B. podnikatel (OSVČ) jel na obchodní jednání sám svým soukromým vozidlem
|
odjezd | příjezd | počet km | jízdné | stravné | nutné vedlejší výdaje | celkem |
1. den | 8:15 | 9:20 | 82 | 440 Kč |
|
|
440 Kč |
2. den | 12:40 | 13:55 | 82 | 440 Kč |
|
|
440 Kč |
celkem |
|
|
|
|
|
|
880 Kč |
Podnikatel i jeho zaměstnanec mají čistě náhodou úplně stejná auta. Na rozdíl od zaměstnance si podnikatel OSVČ nemůže uplatnit stravné, protože pracovní cesta netrvala více než 12 hodin.
C. podnikatel (OSVČ) jel na obchodní jednání sám svým soukromým vozidlem, naplánoval si ovšem další dvě pracovní schůzky v ten samý den
|
odjezd | příjezd | počet km | jízdné | stravné | nutné vedlejší výdaje | celkem |
Brno | 8:15 | 9:20 | 82 | 440 Kč |
|
|
440 Kč |
Olomouc | 12:40 | 14:05 | 96 | 516 Kč | 100 Kč | 20 Kč | 636 Kč |
Zlín | 15:10 | 16:25 | 67 | 360 Kč |
|
40 Kč | 400 Kč |
Hodonín | 18:55 | 20:40 | 75 | 403 Kč |
|
|
403 Kč |
celkem |
|
|
|
|
|
|
1 879 Kč |
D. podnikatel (OSVČ) uskutečnil tu samou pracovní cestu, ovšem použil firemní vozidlo (tj. zařazené v obchodním majetku)
|
odjezd | příjezd | počet km | jízdné | stravné | nutné vedlejší výdaje | celkem |
Brno | 8:15 | 9:20 | 82 | 0 Kč |
|
|
0 Kč |
Olomouc | 12:40 | 14:05 | 96 | 0 Kč | 100 Kč | 20 Kč | 120 Kč |
Zlín | 15:10 | 16:25 | 67 | 0 Kč |
|
40 Kč | 40 Kč |
Hodonín | 18:55 | 20:40 | 75 | 0 Kč |
|
|
0 Kč |
celkem |
|
|
|
|
|
|
160 Kč |
Protože na firemní vozidlo jsou uplatňovány skutečné výdaje v účetnictví, nebo paušální výdaje na automobil, nemůže si podnikatel uplatnit výdaje na PHM a amortizaci, může však uplatnit stravné a nutné vedlejší výdaje.
Související článek:
Cestovní náhrady v roce 2013